Autor Wiadomość
BORG
PostWysłany: Sob 12:57, 23 Wrz 2006    Temat postu:
 
Pomysl nawet dobry postaram sie dodac parametr ktory bedzie podnosil lub obnizal efekty walki.
Misiekg
PostWysłany: Wto 15:46, 19 Wrz 2006    Temat postu: P.S.:
 
P.S.: Na logikę działania wojenne powinny podobnie jak trening podnosić parametry wydajności armii.
Swoją drogą dłuższy brak treningów lub wojny powinien osłabiać sprawność armii.
misiek
PostWysłany: Wto 15:32, 19 Wrz 2006    Temat postu: manewry
 
Historia wojskowości pokazuje, że bardzo często faktyczna siła sojuszniczych armii była niższa niż zwyczajna suma sił poszczególnych armii. Powody tego stanu rzeczy są różne. Różne języki, inne doktryny dowodzenia i tradycje wojskowe, a nawet sposoby pojmowania świata. Dlatego też licząc na realizm gry należałoby uwzględnić ten fakt, iż suma wszystkich sił sojuszniczych nie jest ostateczną siłą powstałej armii sojuszniczej.
Ziemskie konflikty uczą też, że jeśli siły sojusznicze ćwiczą ze sobą lub mają tradycję wspólnych działań wojskowych, ich skuteczność wzrasta. Dlatego też, moim zdaniem, powinno istnieć w grze coś takiego jak możliwość wspólnych manewrów dla podniesienia wydolności całej armii sojuszniczej. Znaczenie powinna mieć tutaj również ilość razem odbytych akcji. (Oczywiście w rozsądnych granicach. 500 razem odbytych akcji nie powinno dawać więcej punktów niż odbycie przykładowo 158 walk. W obu przypadkach bowiem, w grę wchodzi już rutynowość owych działań). Kontynuując tę myśl chciałem jednakże zauważyć, że wspólne manewry nie powinny kończyć się na wydajności 100 procent. Każdy kto interesuje się piłką wie, 11 piłkarzy którzy widzą się pierwszy raz na oczy zagra zdecydowanie gorzej niż 11 rutyniarzy, którzy grają ze sobą instynktownie i wiedzą kto jak działa nawet gdy ich nie widzą. (Oczywiście jeśli potencjał ich umiejętności jest podobny.) Dlatego też moim zdaniem, powinna być możliwość osiągnięcia wyższej skuteczności niż ta, która bezpośrednio wynika z algorytmu jeśli wspólne manewry są długie. To jednakże otwiera przed nami szerszy temat, bo armie poszczególnych kolonii też powinny móc ćwiczyć aby utrzymywać swój wysoki poziom skuteczności. (Takie ćwiczenia siłą rzeczy kosztują.) To jest zresztą normalne, że każde wojsko musi liczyć się z dwiema zmiennymi opisującymi poziomu skuteczności swoich żołnierzy. Pierwszym jest wyszkolenie, drugim utrzymanie gotowości żołnierzy (i de facto dalsze podnoszenie ich kwalifikacji poprzez kolejny etap szkolenia, który nazywa się na ogół służbą w jednostkach). (Oczywiście istotne są też morale i determinacja ale chyba na jeden raz to trochę za dużo.)
Wiem że moja propozycja zmienia trochę większą część gry, ale chciałem się wypowiedzieć. Nawet jeśli uznamy, że potencjał sił sojuszniczych może rosnąć tylko do 100% to moim zdaniem skuteczność armii nie powinna rosnąć w sposób x=t (gdzie x to koordynacja sił a t to czas, w naszym przypadku jednostką czasu jest jedna „pięciominutówka”) tylko bardziej jak x= pierwiastek (kwadratowy lub sześcienny zależy od pomysłu piszącego) z t*y gdzie y jest współczynnikiem liczbowym.
Moim zdaniem taka sytuacja lepiej oddaje realizm, gdyż wyćwiczenie prostych rzeczy jak strzelanie na tę samą komendę jest łatwe. To praca nad detalami jest tą trudną częścią zadania, która zajmuje najwięcej czasu. Do tego tak jak wcześniej sugerowałem można dodać jakiś bonus za wspólnie wykonane akcje.
Sorry za mętny wywód ale mam kaca.

Pozdrawiam,
maximus
PostWysłany: Czw 19:00, 14 Wrz 2006    Temat postu:
 
borg ja mam gdzies to nie dla premium za glupie to moze stworzycie klan "premiumowani" Confused
dawid000
PostWysłany: Nie 18:34, 27 Sie 2006    Temat postu:
 
Maximus napisał:

nigdy w zyciu to ma byc dla klanów a nie dla tych co kase maja



borg mowil ze bedzie to tylko dla premium
Maximus
PostWysłany: Nie 10:36, 27 Sie 2006    Temat postu:
 
nigdy w zyciu to ma byc dla klanów a nie dla tych co kase maja
dawid000
PostWysłany: Nie 10:27, 27 Sie 2006    Temat postu:
 
raczej dla premium
Maximus
PostWysłany: Nie 10:05, 27 Sie 2006    Temat postu:
 
no nareszcie ale ma byc to tylko dla czlonków klanu
Maximus
PostWysłany: Nie 9:58, 27 Sie 2006    Temat postu:
 
no nareszcie ale ma byc to tylko dla czlonków klanu
Bocian16
PostWysłany: Sob 14:18, 26 Sie 2006    Temat postu:
 
Maximus masz zwolniony zapłon Razz Borg pracuje nad tym od tygodnia.
Maximus
PostWysłany: Sob 10:04, 26 Sie 2006    Temat postu: zmasowany atak!!!!!!!!!!
 
mam pomysl dotyczacy zmasowanego ataku czxyli ludzie z klanu beda mogli laczyc floty na atak na wroga.... jak sa wojny to z silniejszym wrogiem nie ma szans a takto przynajmniej da sie go zniszyczyc Cool Cool Cool

Powered by phpBB © 2004 phpBB Group