Problem z areną jest taki że w X czasie ktoś zdobywa doświadczenie a co za tym idzie pieniądze a jego kolonia w X czasie zdobywa kilka - kilkadziesiąt razy mniej kasy i chodzi właśnie o te różnice, trzeba zsynchronizować rozwój postaci z kolonią. Są dwie możliwości: Powiązać możliwość zdobywania Expa z posiadanymi punktami za kolonię. Czas zdobywanie doświadczenia na arenie dostosować do czasu rozwoju typowej koloni. Mówiąc po ludzku wprowadzić dodatkową statystykę postaci, przykładowo Adrenalina, która była by stała czyli nie zwiększała się z awansem i niemożna by przydzielać pkt... lub zwiększała by się nieznacznie tak jak zwiększa się prędkość budowy w rozwiniętej koloni Regeneracja adrenaliny 0,02 (dla premium można 0,022+ 10%) Wygrana walka zużywa 1 pkt A. przegrana 0,1 pkt A. - ot tym później Czyli na 24h można przeprowadzić 5,76 - 6,336 walki, co przy 40 wygranych walkach daje awans +1 lvl średnio co 6 dni ! Dlaczego wygrana zabiera więcej więcej a przegrana mniej? Chodzi o to żeby uniknąć sytuacji gdzie ludzie umawiają się na "podstawianie" żeby nie zmarnować Adrenaliny, a tak ktoś będzie tłuk na arenie dodając innym trochę expa i wytracając swoje MP i HP aż wygra te kilka walk. Natomiast można by rozwijać górny zakres adrenaliny, 0,022 * 288 tur daje 6,336 adrenaliny na 24h wiadomo o co chodzi